Met muntgeld. Ongetwijfeld zal er ook nog wel aan ruilhandel gedaan zijn, maar aankopen werden voornamelijk met geld gedaan, net zoals wij dat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met sestertiën, zie 'Asterix en de koperen ketel'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Assen, sestertiën en denariën werden tijdens de Republiek (509 - 27 BCE) en de eerste periode van het Keizerrijk (27 BCE - derde eeuw CE) gebruikt. Keizer Diocletianus (242-316) hervormde het muntstelsel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard met munten, iedere keizer had een eigen munt met zijn beeltenis er op.

Maar een legioen dat bij de zoutmijnen werkte werdt gedeeltelijk uitbetaald met zout, dat werd toen en nu ook nog sel genoemd.
hier komt ons woord salaris vandaan.

Sommige mensen beweren dat iedere soldaat met zout werdt uitbetaald, maar dat klopt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
met munten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jip met munten,wil er iets aan toevoegen,je hebt ook munten met een klop (stempel) dit betekende dat na het aftreden van de keizer dat de munten nog als betaalmiddel gebruikt mocht worden,heb er zelf 2 mogen vinden met een klop,alle twee de klop AVG zie link met kloppen http://romancoins.info/Countermark-List.html