Is deze bronzen gegraveerde plaquette origineel, of is dit een grap?

Gevonden op een rommelmarkt. Wat me opvalt dat dit voorval zich zou hebben afgespeeld op 30 april 1945 en doordat er een mijnbouwkundige in voorkomt moet je aan Limburg denken, dat toen al lang bevrijd was.
De tekst:

TER HERINNERING AAN HET HOUTEN BORD MET OPSCHRIFT "PARKPLATZ FÜR FARZEUGE" DOOR DE DUITSERS IN HET NAJAAR 1944 GEPLAATST EN MET LEVENSGEVAAR VERWIJDERD DOOR TH.J.L. GLASER, MIJNBOUWKUNDIG OPZICHTER OP 30 APRIL 1945

Picture for question
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Gezien lettertype en stijl lijkt het me echt.
Ook de laag op het brons lijkt me origineel toe, een laklaag van lijnolielijkt het wel.
Kan dus echt zijn maar zeker weten vergt meer onderzoek.