Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer werkte Nederland samen met internationaal abitrage?

Ik weet alleen dat dit in het in het interbellum is gebeurd, maar ik loop al uren op internet te zoeken heb nog niks kunnen vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
633
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Just a shot . In de kwestie Nieuw-Guinea ? De ijzeren Rijn nl had gedoe daar over met België en nu weer met het uit baggeren Vd Wester Schelde ? Nederland heeft ook na wat gezeur een stukje Duitsland terug gegeven na de oorlog Elten of Aalten achter Arnhem ? Over rechten of het verdelen Vd noord zee ivm mogelijk gas of ? Vis rechten ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
huh...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoelt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

internationaal abitrage klinkt als de volkenbond.
De volkenbond is een voorloper van de verenigde naties en verheven nadien dit laatstgenoemde in vervolg ging. Het werd opgericht na de eerste wereldoorlog en dus verheven na de tweede wereldoorlog. Dit vond dus tijdens, en een stukje na, in het interbellum plaats.

Misschien kan je het opzoeken op wikipedia "volkenbond" (ik kan helaas geen link plakken met mijn mobiel).

Toegevoegd na 20 minuten:
wanneer nederland lid werd van de volkenbond, en samenwerkte werkte met een internationaal abitrage, was in maart 1920.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nederland werkt al meer dan honderd jaar samen voor een internationale arbitrage, het is dan ook niet voor niets dat het Vredespaleis honderd jaar geleden in 's Gravenhage is opgericht.

Het Vredespalies is de zetel van de internationale arbitragecommissie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding