hoe kun je weten of het aardwerk dat je vind uit de Prehistorie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kun je wat weten?

Antwoorden (2)

Tenzij je zelf een ervaren archeoloog bent is dat bijna niet te doen. De prehistorie omvat een groot tijdsbestek van lang geleden dat aan de buitenkant niet meteen te herkennen is.
Vaak is bij vergelijking met andere werken wel een indicatie te vinden. Maar vaak vindt je pas echt uitsluitsel bij toepassing van de koostofmethode. Een exactere datum is dan te verkrijgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou een foto van de scherf kunnen plaatsen en vragen of iemand deze kan dateren. Als dat geen antwoord oplevert zou je de foto op een forum kunnen plaatsen met amateur archeologen. Een andere optie is een geschikt museum, een archeoloog, het AWN of een archeologisch depot te benaderen.