Hoe komt het dat er nog miljoenen WO2 veteranen zijn terwijl alle WO1 veteranen al uitgestorven zijn?

Er zat slechts 20 jaar tussen WO.1 en WO.2, maar toch zijn er nog miljoenen WO.2 veteranen.

Komt dat omdat mensen gewoon flink wat ouder worden of vanwege een andere reden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeuh... slechts 20 jaar? Dat maakt nogal wat uit over iets dat bijna 100 jaar geleden gebeurd is. :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daarvan zullen de mensen niet meer in drommen naar de reünie komen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1918-1945 is m.i. 27 jaar

Het beste antwoord

Simpele rekensom: als je in 1945 16 jaar was, dan ben je nu 82. Was je in 1918 16, dan ben je nu 109. Mannen worden gemiddeld niet zo oud.

16 was echt wel het minimum als soldaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

- Een WO-I veteraan die in 1918, 25 jaar oud is, is geboren in 1893, en is in 2011, 118 jaar oud.
- Een WO-II veteraan die in 1945, 25 jaar oud is, is geboren in 1920, en is in 2011, 91 jaar oud.

Er zijn nog best veel mensen van 91 jaar, maar er zijn hoogstwaarschijnlijk geen 118-jarigen meer. Dat lijkt me de reden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tussen het einde van beide oorlogen zit 27 jaar, nogal wat in een mensenleven. De stelling dat er nog miljoenen WO2 veteranen zijn (die tenminste 85 jaar oud zijn), kan worden betwijfeld