Wie was die man?

Op school hoorde ik een keer over ene man die in concentratiekampen werkte in de tweede wereldoorlog, die geobsedeerd was door tweelingen. Hij deed allemaal hele erge experimenten enzo. Ik wil nu een verslag over maken, maar ik weet helemaal niet hoe hij heet, weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wou antwoorden.... maar...... ik denk dat het wel duidelijk is dat Josef Mengele de naam is (van deze zwaar gestoorde, verknipte onmenselijke freak)

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was Josef Mengele
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Josef Mengele

http://nl.wikipedia.org/wiki/Josef_Mengele
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was Josef Mengele.
Hij deed experimenten op tweelingen en lilliputters en mensen met andere afwijkingen. Deze mensen gebruikte hij voor onderzoeken naar erfelijkheid. Zijn hoofdkwartier zat in Birkenau, waar hij stafdokter was.

Er zijn nog overlevende van deze onderzoeken op tweelingen, een aantal verklaarde dat Mengele altijd interesse in hen had, ze naar kleine details vroeg, en eigenlijk heel vriendelijk met hen omging. Maar daar tegenover stond wel dat hij ook zelf zijn tweelingen, door middel van injecties chloroform in het hart, om het leven bracht. Waarna hij deze lijken kon ontleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Josef mengele, bij de film 'Unborn' komt dr ook een stukje langs waar ze expirimenten op tweelingen deden, maar dat is erg kort (ong. 30 sec. )