Welke apostelen van Jezus zijn niet omgebracht destijds?

In de tijd vlak nadat Jezus Christus gestorven was en toen het evangelie zich begon te verspreiden, was er een flinke jacht gaande van de romeinen op de Christenen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Cryofiel
11 jaar geleden
Judas is niet vermoord.

Het beste antwoord

Het klopt dat er in de eerste eeuwen na Christus veel christenen werden vermoord. Maar niet alle apostelen zijn volgens de overlevering (!) op een onnatuurlijke manier gestorven. Bedenk hierbij dat dit dus niet per se waarheid hoeft te zijn.

* Andreas --> Hij werd gemarteld en gekruisigd aan een x-vormig kruis.
* Bartholomeus --> Hij werd levend gevild.
* Filippus --> Hij werd gekruisigd aan een t-vormig kruis maar kwam vervolgens om door een aardbeving.
* Jakobus (de meerdere) --> hij werd door Herodes met het zwaard onthoofd.
* Johannes --> overleefde een bad met kokende olie en werd vervolgens verbannen naar Patmos.
* Judas Thaddeus (let op: niet Judas Iskariot) --> hij werd met een knuppel doodgeslagen en vervolgens onthoofd.
* Mattheus --> van hem is niet bekend hoe hij is overleden.
* Matthias --> werd apostel na de zelfmoord van Judas Iskariot. Hij kwam om door steniging.
* Simon Petrus --> hij stierf in Jeruzalem aan een omgekeerd kruis (dus met het hoofd naar beneden).
* Simon de Zeloot --> er is niet meer van hem bekend dan zijn naam.
* Thomas --> volgens de overlevering is hij naar India vertrokken en is hij daar na vele jaren prediking overleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alleen Johannes is op een 'natuurlijke' manier overleden. Hij was verbannen naar het eiland Patmos. De rest van de apostelen zijn allemaal omgebracht.