Gebruikte men in de romeinse tijd ook parfum?

En welke geurelementen zaten hierin? of geuren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, de Romeinen namen de parfumcultuur van de Grieken over. De populariteit van de Romeinse badhuizen deed ook de parfum goed. Vooral het gebruik van geurtjes bij religieuze riten was rechtstreeks te danken aan de Griekse invloed. Het scheren werd bij mannen populair en daarna smeerden ze zich rijkelijk in met geurende zalfjes.

De Romeinen vonden vooral geur belangrijk, waar ze die niet konden creëren met verschillende bloemen deden ze dit met naar bloemen ruikende oliën. De huizen werden behangen met diverse geurende planten. Bij grote banketten ging het niet alleen om het eten op tafel maar ook om de grote weelderige boeketten. De kapsels van de dames werden versierd met bloemen. Deze voorkeur voor een overdaad aan geuren en kleuren brachten ze naar alle delen van hun rijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja maar veel eerder werd dit al in het oude Egypte gebruikt.