Omdat, beste Jack, de rijke uit die tijd nog rijker werden door schepen de wereld in te sturen om te plunderen en de schatten naar Amsterdam te brengen.
Voor de gewoone man was het geen goude eeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het in alle opzichten fantastisch ging.
Vooral economisch, we plunderden de halve wereld leeg.
AWM
14 jaar geleden
Los van het feit dat ondermeer de VOC vloot de wereld plunderde van allerlei rijkdommen, zoals goud, zilver en specerijen. Maar dit deden de Portugezen en Britten ook. Namen wij ook nog eens Buckingham Palace onder vuur door met onze schepen gewoon Londen over de theems binnen te varen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging economisch fantastisch met Nederland. Zoals Antwoordman al zegt, voornamelijk ten koste van anderen ... en er bestond ook een zeer lucratieve handel in o.a. tulpenbollen. Bleek ook een "bubble" te zijn. Eigenlijk zijn we in 400 jaar helemaal niets opgeschoten en hebben we niets geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het haast met alles goed ging in Nederland. Nederland bracht ook veel op met de schilders. Daardoor komt het ool wel denk ik.