Waarom annexeerde Hitler gebieden?

Was het omdat hij gewoon meer macht wilde of had het te maken met zijn ideologie over het Arische ras?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Hij wilde de macht om de wereld onder zijn bewind te krijgen. Hoogmoed waanzin genoemd.
12 jaar geleden
Hij wilde lebensraum voor het Duitse volk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ideologie over het Arische ras was o.a. dat er meer ubermenschen (blank, blond en blauwe ogen) moesten komen, geboren worden en die moesten in een groter land leven dan het voormalige duitsland.
Veel mensen uit alle geannexeerde en veroverde landen die aan zijn ubermensch ras voldeden wilde helemaal niet bij de nazi's horen en vluchten naar Engeland of verder...
De sudeten duitsers, aan de grens polen en oostenrijk dat waren in zijn ogen gewoon duitsland .....en hoorde zo wie zo tot zijn rijk. Hij vergeleek zijn totale rijk met het romeinse en griekse rijk. Heel de Europese unie was ongeveer het romeinse rijk tot ver buiten Turkije en en het griekse rijk kwam tot India....
Zijn derde rijk moest in iedergeval heel Europa worden inclusief Engeland. Dit is nooit gelukt en dat heeft geleid tot het geallieerde antwoord D-day en het terug veroveren van de Europese bezette gebieden en landen.
Zijn poging om Rusland te veroveren was net zo stom als Napoleon en het koste miljoenen soldaten en burgers het leven. Dit oost front kwam langzaam terug naar Duitsland en het einde van het derde rijk werd ingeluid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bij zovele potentaten zijn de argumenten vrijwel uitsluitend vervoermiddelen om macht te vergroten.
Als het ene kunstje niet (meer) werkt verzinnen ze wel iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hitler wou van Duitsland dé wereldmacht maken. Hij vond de Germaanse volkeren, met de Duitsers voorop, superieur en vond dat deze volkeren lebensraum nodig hadden.

Hitler annexeerde in eerste instantie vooral gebieden die ze na de Eerste Wereldoorlog moest afstaan (bv. Polen en Elzas Loteringen) en gebieden met een grote Duitstalige bevolking (Sudentenland en Oostenrijk). (zie plaatje 1).

Op den duur wou hij een groot Germaans rijk (inclusief Nederland) stichten en zocht lebensraum in het oosten. Duitsland had het meeste gebied in 1941-1942 (zie plaatje 2). Vanaf de Slag om Stalingrad verloor Duitsland steeds meer terrein en in 1945 was Duitsland bezet.

Toegevoegd na 54 seconden:
Het had dus met macht te maken én met zijn ideologie over het Arische ras.