Is er onderzoek gedaan naar de plaats waar "Atlantis" gevonden zou zijn in Google Earth?

Er zijn diverse mensen die claimen dat ze Atlantis gevonden zouden hebben in de oceaan naast Marokko. De perfect rechte vormen zou je het doen vermoeden. Maar is er na de vondst op Google Earth daadwerkelijk weleens onderzocht of er meer te vinden was op de zeebodem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Atlantis wordt door een deel van de wereldbevolkiing gfezocht, en ja, hier worden ook satteliet beelden voor gebruik. Echter, Google earth is hier niet de beste methode voor.

Experts gebruike google earth alleen als een leuk speelte. Voor echte analyse gebruik je de ruwe beelden die je van de nasa, esa kan kopen of krijgen en welke veel mneer informatie geven dat de jpg beelden die google earth je voorschoteld. GE is een leuk ding om rond te kijken. Niet voor wetenschappelijke analyses. Hiervoor is de data te veel gecomprimeerd en zijn bruikbare golflengtes afwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Google Earth was het toch Niet Goochel Earth...

Atlantis is toch gezonken... Dus is niet meer... Er zal best onderzoek naar gedaan zijn, maar ik zeg je Atlantis is nog nooit opgevist...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wel een +-je voor het fantastische filmpje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nog één!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie anders nix bijzonders in dat filmpje...
Oh wacht dat moet de grap zijn, natuurlijk.
Ja dat heet de Canarische Eilanden is is reeds langer bekend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Google Earth is een speeltje, voor serieus onderzoek worden er meer geavanceerde methoden gebruikt. Er is wel onderzoek gedaan naar Atlantis, maar een antwoord heeft de wetenschap nog niet. Ik heb eens een documentaire gezien waaruit bleek dat Atlantis zowel, Griekenland, de Canarische Eilanden, Zuid-Amerika, Antarctica en Cuba zouden kunnen zijn. Sommige onderzoeken wijzen echter uit dat het fictief was, dus uitsluitsel is er nog lang niet en zal er misschien ook wel nooit komen.