wat is een goed makkelijk uit te leggen monument in ?woerden

het is voor mijn zoon groep 7
hij moet een werkstuk maken over monumenten in woerden en omstreken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Binnen de gemeente Woerden is in Harmelen recentelijk een tweede monument voor de slachtoffers van de treinramp in 1962 gekomen. Dit vind ik persoonlijk een monument met bijzonder veel impact, mede door de 93 mensen, die hun leven hebben verloren. Bovendien is het voor een jongeman van 11 jaar best wel uit te leggen wat er precies is gebeurd en wat het doel van dit monument is.

Misschien is het bovenstaande te combineren met de machinistenwoning in Woerden-Gerverskop ? Deze woning uit 1907 is tevens een (rijks)monument.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de bron vind je een lijst van alle rijksmonumenten. Zoals je kunt zien hebben verschillende objecten een eigen Wikipedia-artikel, met een boel informatie. Succes met het werkstuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rotterdam ligt zeker te ver van Woerden hè?

Jan Gat, zo genoemd door de echte Rotterdammer, is een voorbeeld van een heel duidelijk standbeeld en waar het voor staat. Zelfs kinderen zullen direct begrijpen waarom er een gat in het midden van het beeld zit.

In de 2e wereldoorlog is het hart van Rotterdam gebombardeerd. Een groot gapend gat midden in de stad, een wond die pas na jaren en jaren weer werd geheeld.
Hier foto's van het beeld, dat verduidelijkt alles:
http://www.google.nl/search?q=Jan+Gat&hl=nl&client=safari&rls=en&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=betQT7e3MMGWOse9hJAK&ved=0CCoQsAQ&biw=1195&bih=613