Het is een spotprent.

Mahatma Gandi streefde naar een ideaal, wat door sommigen niet werd gewaardeerd!

Helaas maar waar.

Toegevoegd na 15 minuten:
Gandhi werkte aan vrede tussen de hindoes en de moslims! Hij wilde het taboe "geweld" doorbreken dat door anderen in de doofpot werd gestoken!
Vandaar: horen zien en zwijgen!

Gandhi werd in 1948 vermoord door een hindoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horen, zien en zwijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooo, is dat waar hij voor stond.
En die 3 apen op posters, zijn dat zijn volgelingen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Horen,_zien_en_zwijgen
Weet je zeker dat het Mahatma Gandhi is?
Het kan verwijzen naar het geweld waarmee Brits Indië onafhankelijk werd. Hindoes en Moslims begonnen een vreselijke strijd onderling. Gandhi hield vast aan zijn ideaal van één onafhankelijk India, maar hij was bijna de enige. De Hindoes vormden uiteindelijk India, de Moslims Pakistan. En tussen die landen is het nooit rustig geworden.
Gandhi leek naïef met zijn geweldloosheid en zijn geloof in het goede, maar hij heeft wel weten te bereiken dat de Britten Brits-Indië hebben laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het ideaal van Ghandi nooit gerealiseerd zal kunnen worden. Geweld heeft altijd in de menselijke natuur gezeten en zal dat ook altijd blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In en buiten de politiek negeerde Mohandas Karamchand Gandhi diverse zaken of keek de andere kant op. Tijdens de Tweede Wereldoorlog ontstond de Quit India campagne waarop onderstaande spotprent zal slaan.

Dit antwoord in Wikipedia nader uitgelegd. Ik citeer : de "Quit India"-campagne was de grootste en meest massale beweging voor onafhankelijkheid ooit. Tijdens de campagne vonden massa-arrestaties en geweld op grote schaal plaats. Duizenden werden gedood of raakten gewond door politiekogels en honderdduizenden werden gearresteerd. Gandhi zei dat in deze campagne, anders dan de vorige keren, een individueel geval van geweld van de kant van de Indiërs geen reden meer was om de campagne af te gelasten. Toch riep hij iedereen op om op vreedzame wijze protest te leveren: "do or die" (doen of doodgaan) in de strijd voor de vrijheid.