Weet iemand het verband tussen het kapitalisme en Amerika?

Ik snap wel wat het kapitalisme is, maar ik kan geen verband leggen tussen het kapitalisme en Amerika? Sinds wanneer is er sprake van kapitalisme in Amerika, en hoe komt dat etc? En is dat er nu ook nog? Graag ook bron vermelden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Omdat de Amerikaanse overheid niet tot nauwelijks ingrijpt in de Amerikaanse economie is Amerika de meest bekende vorm en een van de meest extremere vormen van het kapitalisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika is daar altijd al sprake van geweest. Dat is dus niks nieuws. Kapitalistische systemen werken nu eenmaal goed als er een vrije economie is en mensen kunnen handelen en geen hoge eisen hebben waaraan ze moeten voldoen zoals een zwaarbelastingsysteem. Hierdoor ontstaan ondernemingen die mensen opstarten en handel in aandelen hierin. Hiervan worden individuen rijk en hierdoor ontstaat kapitalistme.