Wie weet een voorbeeld te noemen van de naam Trajanus die ze in Roemenië veel gebruiken , en waarom gebruiken ze de naam Trajanus?

Ik heb gehoord dat ze in Roemenië de naam Trajanus veel gebruiken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Trajanus is van oorsprong een Romeinse naam (toen gespeld als 'Traianus) en het Roemeens is erg verwant aan het Latijn, de taal van de Romeinen.

Traianus is bijvoorbeeld de naam van een Romeinse keizer, meer informatie over hem is te vinden op Wikipedia..