De Grieken hadden een wirwar van mythes over de schepping van de mens, maar de bekendste is die van Prometheus. Hij creëerde de mens door water te mengen met aarde en tot pop te kneden, die Athena tot leven bracht. Meer informatie over deze mythe staat in de bron.

De Romeinen hebben vervolgens dit verhaal overgenomen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
De Griekse en Romeinse geschiedenis is pakweg 1000 jaar lang, en de ideeën over het ontstaan van de mens zijn dus wel wat geëvolueerd gedurende die periode.