In welk jaar (in welke jaren) werd de Reichstag herbouwd nadat het was afgebrand?

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor school werkstuk moet ik weten wanneer de Reichstag in Berlijn is herbouwd. Kan het niet op Wikipedia vinden..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De herbouw vond plaats tussen 1957 en 1972. Men verwijderde de koepel en de versieringen op de façades. De Reichstag deed dienst als vergaderplaats voor de Bundestag (het parlement), maar diende ook als achtergrond voor grote festivals en rockconcerten, tot ongenoegen van de Oost-Duitse autoriteiten. Op 2 december 1990 vond hier de eerste vergadering van de nieuw gekozen Bundestag na de Duitse hereniging plaats. Op 23 juni 1995 pakten de kunstenaar Christo en zijn vrouw Jeanne-Claude het gebouw in glinsterend papier in. Deze happening nam twee weken in beslag.

De laatste toevoegingen aan het gebouw dateren van 1995 tot 1999, volgens een ontwerp van lord Norman Foster. De Reichstag is nu een moderne vergaderruimte die is bekroond met een elliptische koepel met een uitzichtplatform. De eerste parlementsvergadering vond plaats op 19 april 1999. Men kan de Reichstag bereiken door gebruik te maken van S-bahnstation Unter den Linden en station Hauptbahnhof.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ;)