Place de la Concorde is het grootste plein in Parijs en is gelegen naast de Seine en scheidt de Tuilerien af van het begin van de Champs Elysees. Jaques Ange Gabriel, de architect van Louis XV, begon met de bouw in 1754 en deze was af in 1763.

Het plein werd toen Place Louis XV genoemd. Het plein werd gebouwd om er een standbeeld te plaatsen van Louis XV wat was gekregen van Bourchardon. Het plein vormde een achthoek, omgeven door grachten, maar die bestaan niet meer.

En zie verder in link:

http://parijs.nl/parijs/informatie/bezienswaardig/pleinen/place_de_la_concorde
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijvoorbeeld bij good old wikipedia. zie de link