Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komt de zin: gelukkig hebben we de foto's nog vandaan?

Het was ineens een uitspraak die iedereen kende en nog kent. Waar en wanneer is het de wereld in geholpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag, wat het eerste bij me op komt is een liedje over een autootje, waarvan alleen nog maar een fotootje is, maar of daar die uitdrukking vandaan komt....?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nelly3, je bedoelt deze:
http://www.youtube.com/watch?v=yDF-8kX0EIw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa leuk ! ! Die bedoel ik

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat komt het het programma 'Dit was het nieuws'. Althans, die hebben het populair gemaakt. Daarvoor was het ook al een soort uitdrukking, maar dan vooral als er iets vrij ernstigs heftigs was zonder echt ernstige gevolgen. Enigszins cynisch dus. Het is er niet meer, we kunnen er niks meer mee, maar gelukkig hebben we de foto's nog......ofwel : we kunnen er nog een beetje - surrogaat - van genieten.

In : "Dit was het nieuws" komt het na de aankondiging van het einde van het programma. Maar...gelukkig hebben we de foto's nog. Ofwel : het is nog niet helemaal afgelopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oo, ik zat veel dieper in mijn geheugen te graven ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+je voor jou!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=yDF-8kX0EIw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot bij het lezen van deze vraag. Maar daar is geen sprake van 'gelukkig' ; het komt echter wel op het zelfde neer ;) (Mijn kinderen hebben een BLOEDhekel aan dat liedje, dus bedankt voor de link :lol: )

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding