Hebben de Franken ooit het West Romeinse Rijk verovert en bleven ze daar?

Ik spreek over de Middeleeuwen, uiteraard.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik bedoel het Oost Romeinse Rijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Ehm... het west-romeinse rijk bestond niet in de middeleeuwen. Alleen het oost-romeinse rijk (byzantijnse rijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, oei dat bedoel ik dan...

Het beste antwoord

Nee, geen enkele "barbaren"stam is er in geslaagd om het Oost-Romeinse Rijk te veroveren. Het was simpelweg te sterk. Daarom richtten de stammen die op dreef waren geraakt in de Volksverhuizing zich voornamelijk op het West-Romeinse Rijk, dat sterk was verzwakt door politieke instabiliteit.
Zie de link voor veel goede informatie over de Volksverhuizingen!