wie was de echte uitvinder van de telefoon? En wat gebeurde er?

Wie was de echte uitvinder van de telefoon?
Alexander Graham Bell of Antonio Meucci
ik heb gehoord dat Alexander Graham Bell Antonio's idee stal of waren ze er allebei mee bezig?
En als Alexander Antonio's idee stal hoe gebeurde dit en als het niet zo was Waarom is Alexander graham bell de uitvinder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Philipp Reis is de ware uitvinder van de telefoon... dhr Bell was enkel de eerste die patent op het apparaat aanvroeg.... Dat we naar elkaar 'bellen ' heeft puur met het geluid te maken als de telefoon over gaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat was inderdaad Meucci, een italiaan die zijn patent liet verlopen. Tot in hóógste instantie is inderdaad bepaald dat Meucci de uitvinder was - maar onvolledig zoals de mike werkte niet goed.