ik moet voor handvaardigheid een verslag maken over de renaissance en een vraag is: wat is het verschil tussen 3D en relief? wie weet wat dit is?

Toegevoegd na 20 minuten:
ik bedoel relief in kunstwerken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

reliëf is letterlijk het hoogteverschil in landschappen. Dat gaat dus over heuvels, bergen enz. Nederland heeft weinig reliëf. 3D is dat je 3 dimensionaal kan kijken, dat is dus in de diepte, in de breedte en in de hoogte.

Toegevoegd na 25 minuten:
Een reliëf in kunstwerken gaat erom dat het wel 3D is, maar de achterkant plat is. Sorry, had ik kunnen weten. Dom antwoord dat vorige :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Relief is meer dat het een beetje naar je toe komt, en 3D dat het net lijkt dat je erin kan

Link naar reliëf kunstwerk:
https://www.art-prints-on-demand.com/kunst/assyrian/relief_depicting_gilgamesh_bu_hi.jpg

Link naar 3D in kunstwerk: http://media.nu.nl/m/m1czwxpaciw8.jpg

Toegevoegd na 41 seconden:
Die laatste link is trouwens echt op de straat! Echt super knap gemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
gaaf dat 3d kunstwerk!
Reliëf is het hoogtverschil.
Als je bijvoorbeeld een klassefoto ziet, is nooit iedereen even groot. Zo zie hoogte verschil, dit heet reliëf.
In 3d lijkt het alsof alles op je afkomt, en dat het lijkt alsof je erin zit (eigenlijk zie je dit altijd). Als je naar een 3D film kijkt bijvoorbeeld dan zie je ook alles anders, dan dat je een tekenfilmpje kijkt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Driedimensionaal
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)
Nog veel suc6 met handvaardigheid!!

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij kunstwerken kun je ook reliëf hebben. Zo kun je dingen op verschillende lengtes maken. Bij 3d kan dit echter niet, daar lijkt het alsof je ergens in zit..
Reliëf en 3d zijn dus allebei heel verschillende dingen..
(ik hoop dat je het een beetje begrijpt....)