Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een zwaard in staat om door een kogelwerend vest te dringen?

Voor school doe ik een project over zwaarden, en moet ik het zwaard van de toekomst ontwerpen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
686
Antoni
9 jaar geleden
Deze vraag is niet te beantwoorden. Er bestaan allerlei verschillende soorten zwaarden en er bestaan allerlei verschillende soorten kogelwerende vesten, allemaal verschillend in kwaliteit. De ene combinatie zal dus niet leiden tot een gat in het vest, een andere combinatie weer wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De body armor van het leger tegen een middeleeuwse tweehander?
Antoni
9 jaar geleden
Vermeld die extra informatie maar bij je vraag. Ik kan die vraag in ieder geval niet beantwoorden. Daarvoor weet ik niet genoeg over dit onderwerp.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja het kan een kogelwerend vest bestaat uit platen dus als je hier tussenkomt lukt het. verder verdeeld een zwaard zijn kracht op een veel kleiner punt dan een kogel (wat je misschien niet zou verwachten) dus maak je meer kans om door de platen te gaan.
Als je goed engels kunt lezen zou ik de bronnen even bekijken die leggen het beter uit dan ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding