Hoe werden de Belgische soldaten bekeken door de Franse en Britse legers tijdens de Eerste Wereldoorlog?

Voor een opdracht voor school moet ik deze vraag beantwoorden, maar vind nergens het antwoord. Weet iemand misschien iets waar ik een antwoord zou kunnen terugvinden?

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

die werden redelijk sympathiek bekeken:Het Belgische leger was bij aanvang van de oorlog in verhouding tot het Duitse leger klein en onervaren. De soldaten waren onvoldoende getraind en de officieren hadden geen enkele ervaring met het oorlogvoeren. Vandaar dat het succes des te groter was, toen bij aanvang van de vijandelijkheden, het Belgische leger de Duitse opmars had kunnen vertragen. Hiermee kregen ze veel sympathie van de buurlanden. Onder invloed van de geallieerde troepen, wist het Belgische leger op de kar van de vooruitgang te springen. Er werd in beter materiaal, betere opleidingen en een efficiënte bevelvoering voorzien, waardoor het ook een belangrijke rol kon spelen tijdens het bevrijdende offensief van september en oktober 1918.
fremar