Wat was er eerder: VOC of de WIC?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huiswerk, of niet?

Antwoorden (3)

De VOC vervoerde al jaren kruiden en andere goederen van uit het oosten naar Nederland, met de winst van de VOC werden schepen gebouwd voor slaventransport naar de west, deze schepen werden onder gebracht bij het WIC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn in alfabetische volgorde opgericht, dus eerst de VOC (1602) en pas later de WIC (1621 2e oprichting in 1675).

Maar dat heb je in wikipedia zo gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VOC werd opgericht in 1602 en de WIC in 1621. De VOC was er dus het eerst.
Amadea