Als je een weekje naar Normandie gaat wat "moet" je dan gezien hebben

Wij willen een weekje met onze zoon (13) naar Normandie en daar kijken naar de gevolgen van de invasie. Welke bezienswaardigheden mogen we dan niet missen? die ook interessant zijn voor een jongen van 13.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Simpel !

Volg de D-Day route. Staat overal met borden aangegeven en komt langs alle belangrijke punten, je kunt 1 kaart kopen voor toegang tot alle musea en belangrijke punten.

Het wijst zich daar vanzelf ............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier staan allemaal bezienswaardigheden http://www.regionormandie.nl/activiteiten/bezienswaardigheden-normandie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Museum memorial in cean! Afgelopen zomer geweest heel indrukwekkend! Verder heb je nog Omaha beach maar daar is niet zo veel te zien! Een paar oude bunkers!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk veel wat te maken heeft met de 2e wereldoorlog. In elk geval zou ik een bezoek brengen aan:

* Mémorial de Caen (een heel goed oorlogs/ vredesmuseum)
* Amerikaanse begraafplaats in Colleville-sur-Mer (heel indrukwekkend)

Maar ook Mont Saint Michel zou ik zeker bezoeken

Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arromanche bezit een museum dat over de Mulberry Havens gaat met een mooi werkend model van de haven.
Point du Hoc, Bunker museum in Ouistreham, Pegasus Bridge. Als je de oorlog wat zat wordt, het tapijt van Bayeux.