hoe heet dit type horloge?

ik zag ooit een keer tijdens tussen kunst en kitsch een horloge waar je dwars door heen kon kijken, niet alleen de wijzerplaat maar er helemaal doorheen. het was zo'n ding dat je aan je ketting doet. het werkte met een glazen plaat waarop de wijzer vastzat en die plaat die draaide rond door het uurwerk in de rand. ik vroeg me af hoe dit type nou heette, weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Op de site van horlogeworld noemen ze hem gewoon; doorzichtig horloge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he, jammer ;)"
Horloge aan een ketting noemen ze een zakhorloge.
Er zal geen specifieke benaming zijn denk ik voor het type dat jij beschrijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dan is de vraag dus nog niet opgelost thx
Skeleton watch heeft ze misschien wel.
Bij dat merk kan je in ieder geval het (analoge) mechanisme van de klok zien. dus als het ware in het horloge kijken.