Waarom wisselde Napoleon halverwege de nacht van zijn bed?

Vandaag heb ik een programma gezien waarin iemand vertelde dat Napoleon altijd erg kort sliep, en halverwege de nacht ook nog eens van bed wisselde. Dit maakte mij nieuwsgierig, weet iemand misschien waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Hij sliep weinig gedurende periodes van grote stress.Gedurende zijn actieve leven was dat (nogal wat jaren), hij dronk sloten koffie.Hij wisselde van bed omdat hij bijvoorbeeld twee uur sliep, daarna voor uren aan de slag ging en dan in een andere kamer of tent ging slapen.Hij leed aan insomnia maar lapte alle voorschriften van de dokter aan zijn laars.
Later in zijn leven gedurende zijn ballingschap sliep hij vaak uit (van verveling).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat het kon.

Omdat ie het 's nachts te warm kreeg.
Dus als ie even was wezen plassen, dan kon hij daarna fijn in een vers schoon bed stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie wil dat nou niet??
Geloof niet alles wat men vertelt over Napoleon, er doen over hem massa's fabeltjes de ronde. Er zit wel een grond van waarheid in: hij was, deels door zijn gestel, deels door zijn eigenzinnig gedrag, een slechte slaper. Dan ging hij nog wat werken, wandelen, .... en dook daarna in het dichtstbijzijnde bed (niet altijd alleen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werd door de gids in Parijs bij zijn graf (Dom des Invalides) ook verteld. Die zei dat het te maken had met zijn maitresses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat eenfris bed lekkerder slaapt

Toegevoegd na 56 seconden:
Echt waar