Samurai waren als bijv. ridders van Engeland alleen dan van Japan. Ze leefden volgens de strenge code van de Samurai - ze beschermden hun land, opgedane kennis, en beschermde en waren beleefd tegen vrouwen. Ze vochten vooral met een zwaard tot de invoering van buskruit . Ze waren goed in poëzie te creëren, en hadden een sterke moraal over de maatschappij waarin ze vochten om te beschermen. Ze waren ook deels betrokken bij de politiek om hun wijsheid.

Ninja's waren zeer sluw en 'onzichtbaar' en geven de voorkeur aan direct te bestrijden dan te voorkomen in tegenstelling tot de samurai. Ze werden gedwongen uit hun gewone leven als boeren e.d. in de oorlog destijds. Ze halen liever de vijand neer als zij niet op hun hoede zijn en gebruikten een verscheidenheid aan wapens zoals de bekende ninja sterren. Ze zijn getraind in onzichtbaarheid en sluiptechniek. De meeste ninjas en samurais en hun manieren werden verbannen nadat Japan gemoderniseerd, maar sommige houden nog steeds vast aan hun normen/waarden en gewoonten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ninja zijn een geheim genootschap en een samurai is een Japanse ridder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een japanner en de ander is een chinees