Waarschijnlijk van de uitdrukking dat je een klap van een molenwiek hebt gekregen en daardoor gaat zeggen ik ben getikt! Maar Josephina van jou heb ik die indruk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben getikt? Het is toch :jij bent getikt!
Het is wellicht afkomstig van een klap van de molen gehad hebben. Dan ben je geraakt, getikt, niet goed wijs.
Van Lotje getikt (dwaas) is afkomstig van Van Lorretje gepikt zijn; Lorretje staat voor papegaai: hij praat, maar heeft niks te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hij /zij is getikt kan ook ,nee dit is niet het goede antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht altijd dat het was: Van titje gelokt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is het goede antwoord. Zie ook het Woordenboek der Nederlandsche taal. Zie: http://gtb.inl.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is :In 1800 speelde zich dit af,als iemand iets gedaan had wat niet mocht moest die persoon op de binnenplaats in de gevangenppoort in Den Haag gaan staan.Hij werd vastgebonden en op zijn hoofd druppelde kontstant een druppel water .Soms moest dat een dag of ook wel dagen achter elkaar.....daar werd je dan getikt van.
Van Hyves. Daar kun je iemand tikken en vice versa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt uit de Efteling.
ga daar maar eens kijken in het land van de Laafen.
daar zijn ze door Lotje getikt.