De VS heeft geen officiële taal, waarom?

Ik las ergens dat de VS geen officiële taal heeft, waarom? Ik weet wel dat de Engelse taal de facto is... Maar waarom maken ze dat de officiële taal? Maar zijn er nog meer landen met situatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Engels is de officiële taal van ten minste 28 staten, hoewel sommige bronnen een hoger cijfer aangeven, gebaseerd op verschillende definities van "officiële". Zo zijn het Engels en het Hawaiiaanse beide officiële talen in de staat Hawaii. Verschillende insulaire gebieden verlenen officiële erkenning aan hun moedertaal, samen met Engels: Samoa en Chamorro zijn erkend door Amerikaans Samoa en Guam, respectievelijk; Carolinian en Chamorro zijn erkend door de Noordelijke Marianen, Spaans is een officiële taal van Puerto Rico.

Engels is de de facto taal van de Amerikaanse regering en de enige taal die thuis wordt gesproken door 80% van de Amerikanen de leeftijd van vijf jaar en ouder. Spaans is de op een na meest gesproken taal.

Hoewel de VS geen officiële taal hebben, heeft New Mexico wetten voor het gebruik van zowel Engels als Spaans, de staat Louisiana heeft dit voor Engels en Frans. Ook in Californië zijn speciale wetten voor het Spaans

Om waarschijnlijk de minderheidstalen niet achter te stellen is er geen officiële taal. Daarnaast probeert de centrale overheid in Washington DC zo min mogelijk federaal te beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat alle inwoners eingelijk allochtonen zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afstammen van, behalve dan de inheemse, de Indianen,die dus niet uit India komen.
Nou, waarschijnlijk omdat de VS eigenlijk bijna alleen maar Engelsen zijn
nooit het verhaal van de indianen enz. gelezen of gehoord?
Vooral Engelsen gingen naar gebied waar indianen waren namen dat stuk in woonden daar dan praten ze natuurlijk de taal die ze kennen Engels.
Dus eigenlijk omdat ze ook Engelsen zijn XD.
En volgen mij spreken ze in de VS ook ietwat anders dan in VK
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is Engels wel degelijk de officiële taal in de VS.
Dat daar de uitspraak en sommige woorden iets anders zijn dan in GB, doet er niet toe.
Immigratie-formulieren bijv. zijn in het Engels gesteld.
Alleen in Californië ( en misschien ook staten als Texas) zijn ze soms Engels en Spaans omdat daar enorm veel Spaanstaligen wonen en binnenkomen. Verder zijn ook opschriften in overheidsgebouwen Engels.
De meeste immigranten in de 17e en 18e eeuw waren Engelsen en Ieren. Vandaar dat het Engels is gebleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VS zijn geen één land dus zou je moeten kijken wat de officiële taal is per staat. Het zou heel goed kunnen dat in sommige staten de officiële taal Engels is en in de zuiderlijke spaans. Maar omdat het een federatie is hebben de VS geen officiële taal.

Zo heeft Zwitserland ook geen 1 officiële taal maar is dat ook per deelrepubliek bepaald. In sommige is dat Duits de andere Frans of Italiaans.