Een bende bandieten die vroeger veel angst en onrust zaaide met inbraken en moorden in Limburg. Het was een geheimzinnig genootschap waar veel verhalen over rondgingen. Ze kregen veel moorden en rampen ook in hun schoenen geschoven, waarschijnlijk waren ze veel braver dan wat je van de legendes mag geloven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de overlevering waren de Bokkenrijders een bende rovers die in de 18e eeuw de Landen van Overmaas (het tegenwoordige Nederlands Zuid-Limburg, Belgische Voerstreek en Land van Herve) evenals de regio rond Luik, de gebieden vlak over de Duitse grens en de Kempen onveilig maakten. De strooptochten waren over het algemeen gericht tegen boerderijen en pastorieën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat waren rovers uit uit de 18de eeuw. De meeste waren boeren en s`nachts roofden zij kerken leeg.
Volgens de legende reden zij op bokken, vandaar de bokkenrijders.
Zij roofden voornamelijk in limburg en belgisch limburg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook in het brabantse bosgebied 'de utrecht' want daar heb je een boscafé den bockenryder! Heeft daar ook mee te maken