Weet iemand misschien een gebeurtenis uit de tweede wereldoorlog waarbij het verzet succes had in het redden van iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn duizenden mensen die het vertikten mee te doen met met enig krijgsgeweld,en hun zonen niet naar het slagveld hebben laten gaan.Dezen hebben dus beslist eerst voor hun deurtje geveegd.Dit was in de eerste plaats door eigen voorbeeld een daad van verzet.

Op deze plaats vind u ze

http://www.verzet.org/content/category/7/20/35/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kijk eens naar de film van Schindler's List, gebaseerd op een waargebeurt verhaal en de persoon in kwestie heeft veel mensen gered.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oscar Schindler was iemand die vele Joden gered heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook was Miep Gies een vrouw,die het gezin Frank tijden lang geholpen heeft met onderduiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier het verhaal van 15 geredde joden bij een boerenfamilie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schindlers Liszt
is wel de meest bekende gebeurtenis.
er waren er meer, bijvoorbeeld....
Annejet van der Zijls boek "Sonny Boy'
verhaald ervan.