De hebreeuwse taal is de eerste taal die als mens gesproken werd, waar of niet waar??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Dit lijkt me een vraag die gebaseerd is op de Bijbel en dan meer bepaald het verhaal over de toren van Babel.

Volgens de Bijbel ontstond er tijdens de bouw van die toren een spraakverwarring, waarbij iedereen verschillende talen ging spreken, waarna de sprekers van de nieuw ontstane talen uit elkaar gingen.

Er wordt in de Bijbel echter geen specifieke taal genoemd die er in het begin zou zijn geweest. Je kunt dus niet concluderen dat het Hebreeuws is. Het kan, gebaseerd op de Bijbel, elke taal (dood of levend) geweest zijn.

Als je de Bijbel even loslaat, dan is er wetenschappelijk bewijs genoeg dat aantoont dat Hebreeuws pas is ontstaan na het reeds bestaan van andere talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je antwoord is het meest logische! dank je!

Andere antwoorden (8)

niet waar! Ieder volk/dorp/streek/familie had een eigen taal. Misschien niet officieel, maar Toch. Anders zou het betekenen dat een groep "Hebreeuwen" zich over de hele aarde verspreidt zou hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oorsprong van de hebreeuwse taal ligt 2 a 3 eeuwen voor Christus, toen de semitische taal voet aan wal kreeg.

Taal an sich is zo'n 150000 jaar geleden ontstaan, in de tijd van de homo sapiens idaltu.

Toegevoegd na 27 seconden:
Toevoeging: niet waar dus. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Mysterie van de Eerste Taal

Eén van de grootste mysteries van taal is of er een eerste algemene taal heeft bestaan, of dat verschillende talen zich tegelijkertijd hebben kunnen ontwikkelen op diverse lokaties over de hele wereld,.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enige toelichting van je antwoord is toch wel gewenst, ook al ben ik het met je eens.
Sommige talen van Azie zijn wel 7000 jaar ouder, bijvoorbeeld Chinese talen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er vanuit gaat dat de bijbel waar is en waarom niet anders zou je deze vraag niet stellen! dan zijn Adam en Eva de eerste mensen, wat die voor taal spraken weet ik niet, ik denk wel hebreeuws, en er zijn meer talen gekomen bij de bouw van de toren van babel, dit is mijn theorie, maar, zoals je kunt lezen er zijn meer theorieën,maar vanuit de bijbel mag je deze geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat klopt niet.

Wat Adam en Eva spraken kan nooit Hebreeuws zijn geweest daar ze niet in die streek door God zijn geschapen. Men neemt aan dat de Hof van Eden in Mesopotamië (zo'n beetje het huidige Irak) lag.

Bij de zondvloed werd daarna trouwens de hele mensheid verdelgd behalve Noach en zijn familie. De overblijfselen van de ark van Noach worden ergens in Turkije gesitueerd. Dat wil echter niet zeggen dat ze Turks spraken want de Turken kwamen pas veel later naar dat gebied.

De toren van Babel waar die spraakverwarring zou zijn ontstaan lag in Babylon en dat is weer het huidige Irak.
Echter, toen konden de mensen allang praten dus de taal is veel eerder ontstaan dan de bouw van die toren was.

Welke taal de eerste mensen spraken weten we dus niet maar het was heel zeker geen Hebreeuws.
13 jaar geleden
Dat is niet meer na te gaan.