Waar komt de uitdrukking "Een kind kan de was doen" vandaan?

Niet empirisch bewezen, maar een gemiddeld kind kan volgens mij niet (makkelijk) de was doen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Het is van oorsprong een kreet uit een reclame van één van de eerste wasmachines. In plaats van het zware schrobwerk hoefde er alleen nog maar aan een gedraaid te worden. Bij de presentatie van het nieuwe model werd dat gedemonstreerd door een jongen van 14: een kind kan de was doen. Hij hoefde alleen maar te draaien, de machine zorgde dat het wasgoed steeds werd gedraaid en gesopt.
Keuzemenu's met 20 verschillende instellingen waren er toen nog niet.