Waar komt de uitdrukking ''copy that'' vandaan?

Toegevoegd na 3 minuten:
je hoort het vaak in oorlogfilms/games.. Zo van ''go right and attack their flank'' ''Copy That''

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet copy-cat?

Het beste antwoord

Deze uitspraak komt uit het leger. Hier worden ook de termen; "roger that" en "that's a 10-4" gebruikt. Als er een commando wordt gegeven, zegt degene die de opdracht krijgt "copy that", om zo duidelijk aan te geven, dat de boodschap goed is overgekomen en de opdracht dus precies zo wordt uitgevoerd. Net als je zelf al zegt in je voorbeeld;

Go right and attack their flank. Als jij reageert met copy that, weet degene die jou de opdracht gaf, dat je dit begrepen hebt, en ook gaan uitvoeren. Je "kopiëert als het ware, de opdracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

van een kopieermachine :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een reactie "Copy That" laat de ontvangde partij weten dat ze de opdracht hebben begrepen en zullen uitvoeren.