Waar komt de term middenmotor vandaan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Bij een elektrische fiets heb je fietsen met een middenmotor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik bedoel te term bij bijvoorbeeld een sportteam.
Een middenmotor in de competitie.
ronron1212
7 jaar geleden
Dan mag je je vraag wel even verduidelijken.
fremar
7 jaar geleden
Er zijn spelfouten die klassiek mogen heten. Dt-fouten, 'adelijk' met één l in plaats van twee, 'pyama' in plaats van 'pyjama' en zo nog wel meer. In dit rijtje hoort ook 'middenmotor' thuis. Dat is een bekende verschrijving voor 'middenmoter', waarmee je een persoon, team, land enz. aanduidt die of dat in enig opzicht tot de middenmoot behoort

Antwoorden (1)

Een moot vis . Staartstuk , midden moot . Bij een kabeljauw . Bij zeer bijzondere auto's zit al jaren de motor in het midden ( Ferrari enz ) voor een betere gewicht 's verdeling . Maar een midden moot ( ter ) komt van het goede middenstuk van een moot vis lijkt mij .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja Google moot vis. En dan niet het recept maar het woord .