Waar komt de uitdrukking "badass" vandaan, wat betekent het letterlijk (slechte kont?), en waar staat het nu voor?

En hoe is deze uitdrukking ineens in de straattaal gekomen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik wil graag weten wat het allemaal kan betekenen, en wanneer gebruik je het?
Is het bv. alleen maar positief, in de huidige betekenis?

Toegevoegd na 39 minuten:
Meerdere meningen, antwoorden: graag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt om meningen.............
dat mag hier niet.
.
Antoni
11 jaar geleden
Hier heb je vast wel iets aan om (een deel van) een of meerdere antwoorden te vinden: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=badass

Het beste antwoord

Het is Amerikaans en ontstond in de vijftiger jaren van de vorige eeuw als straattaal om daarmee een 'stoere vent' aan te duiden. Iemand die zich verzette tegen onrecht. Een ass is een ezel, een 'bad ass' een koppige ezel.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar daar blijkt niet uit wat het vandaag-de-dag betekent!
En dat was juist mijn vraag...
Amadea
11 jaar geleden
Nou, dat was de derde vraag. Die ik inderdaad even vergeten ben. Maar de eerste twee zijn beantwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Derde aspect is niet te beantwoorden, hangt van omstandigheden en plaats af. En meningen vragen mag hier niet.