Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In de Middeleeuwen werden kerken en kathedralen gebouwd met behulp van giften van de bugers en edelen. Die giften waren in geld of in natura. Het minste wat men dan kon doen was zelf een steentje bijdragen.
De kerk "Sagrada Familia"in Barcelona wordt ook op die manier gebouwd, alleen met giften van particulieren. Ze zijn daarmee al een eeuw bezig, omdat alleen particulieren mogen doneren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Uit de huizenbouw. Het betreft namelijk een baksteen. Je helpt mee aan de bouw van een huis door het inmetselen van een baksteen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je precies uit je bron gehaald want ik heb ook in die bron gezocht en kon het niet vinden ;-)
Amadea
11 jaar geleden
Je moet eerst een heleboel plussen aanklikken, en dan krijg je op gegeven moment het trefwoord baksteen - waar de uitdrukking bij staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kom ik (welke plussen, want het is inderdaad een oerwoud) op: Fig. uitdr. Ergens een steen(tje) toe bijdragen en derg., ergens aan meehelpen.
Slechts één steentjen wist zij nog aan te brengen. Ze was altijd vlug met de naald geweest en zou zich aanbieden bij eenige dames, A. J. DE BULL, in Ned. Volksalm. 1859, 17.
Plotseling kreeg hij het gevoel of hij hier op dezen wachttoren gezet was om een steentje bij te dragen in den bouw van het leven, BOUDIER-BAKKER, Klop op de deur 250. Jij hebt blijkbaar een andere plusingang gebruikt maar ik vind hem niet ;-)
Amadea
11 jaar geleden
Was het op GV ook maar zo'n oerwoud van plussen... ;- )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar heb je nu ook je tekst uit de bron want je hebt een ander antwoord dan degene na je.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding