Heksje Lily.... ook verschillende filmedities. Erg leuke meisjesboeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Kippenvel. Dat zijn echt leuke boeken voor als je klein bent.

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik bedoel voor als je jong bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn diverse leuke boeken van Carry Slee

1992 - Verdriet met mayonaise
1994 - Confetti conflict
1995 - Ridder schijtebroek
1997 - Spijt
1998 - Pijnstillers
1999 - Afblijven
1999 - Meester Paardenpoep
2001 - Razend
2001 - Hokus Pokus... Plas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de serie van mees kees
de serie van lena lijstje
de serie van ezzie's dagboek
en ook veel boeken van uitgever 'lijsters'

Toegevoegd na 5 minuten:
deze site is ook heel goed
http://www.kinderboeken.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paul Biegel is een bekende kinderboekenschrijver.
De dwergjes van Tuil is heel leuk.
Maar ook het boek Ik wou dat ik anders was.

Beide boeken zijn geschikt voor kinderen tot en met 9 jaar.
Zowel voor jongens als meisjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg leuke boeken zijn voor die leeftijd zijn de boeken van Geronimo Stilton.
De "schrijver" van dit boek is een muis die zijn avonturen beschrijft. De boeken zijn behoorlijk dik, maar erg kleurrijk en voorzien van veel plaatjes, maar ook genoeg teksten om te lezen. Het grappige van deze boeken is dat er ook geurvlakken in zitten zodat een kind niet alleen leest wat er gebeurt maar ook de geur kan ruiken van bijvoorbeeld trollenvoeten of elfjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle verhalen van Pinkeltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord, helaas ben ik getipt dat voor mijn doelgroep dit net te moeilijk is. Pinkeltje komt dan vast over een paar jaar op het repertoire.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kleinzoon van 4 vindt het prachtig!
Pinkeltje, Negerhut van oom Tom, Alleen op de wereld, Disney verhalen (Robbin Hood, Bambi, Sneeuwwitje, Goofy etc.) Er is daar ook een heel dik boek van met plaatjes.

Deze las ik dan op die leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wraak van de raaf.
Tessa Krailing,Deltas Griezel Bibliotheek.1988.
Ik heb het net gelezen, het is super spannend en geschikt voor acht- negenjarigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb de boeken van guus kuijer altijd met erg veel plezier gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond sprookjes altijd helemaal te gek. en nog;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeken van Roald Dahl, zoals de Heksen en Sjakie en de chocoladefabriek, de reuzenperzik. Ik zijn boeken altijd met veel plezier gelezen, het zijn leuke verhalen die je eigen fantasie prikkelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En Matilda natuurlijk! Dat gaat over een jong meisje dat gek is op lezen.