Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de titel/schrijver van het jeugdboek waarin een aantal dieren op zoek gaan het paradijs?

wie kent het jeugdboek waarin een aantal dieren op zoek gaan het paradijs.. dit blijkt uiteindelijk San Diego Zoo te zijn. Een van de hoofdpersonages is een slang.. Volgens mij heet het boek ook Sandiegozoo maar ik vind nergens info. Ik heb het boek gelezen in de jaren '80 denk ik
Het is niet het boek van Jan Terlouw

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Janann V. Jenner bracht in 1986 Sandeagozu uit.

In het Nederlands is dit in 1987 uitgegeven met de titel SanDiégoZoe.

Zie https://www.amazon.com/Sandeagozu-Janann-V-Jenner/dp/0060156333 en https://www.lastdodo.nl/nl/items/213523-sandiegozoe.

"Sherahi, een telepathische Birmese python, leidt een groep afgewezen dierenwinkeldieren - een aap, een papegaai, een neusbeer en een ratelslang - door een reeks avonturen, waaronder een tocht door het metrosysteem van New York City, om het paradijs te vinden in de dierentuin van San Diego."

"Een slangendanseres krijgt mot met een louche New Yorkse dierenhandelaar en slaagt erin met haar python, een neusbeer, een slankaap, en een papegaai te ontsnappen. Ze besluiten op zoek te gaan naar SanDiégoZoe: een heerlijk land waar dieren in vrede en vrijheid tussen hun soortgenoten kunnen leven. SanDiégoZoe is een heel bijzondere fantasyroman van Janann V. Jenner die hierin getuigt van haar grote kennis van de dierenwereld."
(Lees meer...)
Antoni
6 maanden geleden
plucheke2004
6 maanden geleden
Dankjewel Antoni, wat fijn, dit is inderdaad het boek dat ik zocht.
Antoni
6 maanden geleden
@plucheke2004, dank je. Graag gedaan. Het lijkt mij een heel leuk boek! Mocht je het tweedehands willen kopen, dan raad ik je aan goed op te letten: de prijsverschillen zijn enorm. Op Bol.com wordt het aangeboden voor maar liefst € 64,27, op Boekwinkeltjes.nl voor prijzen tussen de € 2,90 en € 6,00!
Antoni
6 maanden geleden
@plucheke2004, de Nederlandstalige versie wordt op Bol.com aangeboden voor prijzen tussen de € 11,00 en € 39,95, zie ik nu. Zie https://www.bol.com/nl/nl/prijsoverzicht/sandia-gozoe/1001004005168037/
Z512099
6 maanden geleden
@Antoni, Boekwinkeltjes nl heeft op Trustpilot maar weinig goede reviews: je krijgt kapotgelezen boeken opgestuurd en bij klacht weinig kans om vergoeding hiervoor, heb via Bol een nieuw maar beschadigd boek toegekregen en werd na retour netjes terugbetaald.
Antoni
6 maanden geleden
@Z512099, dank voor je aanvulling! Ook iets om op te letten door @plucheke2004. Soms wordt er bij de beschrijving op Boekwinkeltjes.nl iets vermeld over de (slechte) staat van de aangeboden boeken. Dat kan handig zijn bij het maken van een keuze. Mijn eigen ervaringen met Boekwinkeltjes.nl zijn allemaal prima geweest.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing