Hoe heet die serie kinderboeken met dieren die als mensen leven? Het begint in een klooster.

Het begint in het klooster en op een gegeven moment moeten ze op een lange reis. Het was een serie van dacht ik 3 dikke boeken.
Er zat ook een scene in dat een groep vastzat in een grot die ingestort was, en verder weet ik helaas niet veel meer.
Weet iemand hoe deze boeken heten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb deze boeken in mijn jeugd gelezen, dus eind jaren 90.

11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Nou en of ik die boeken ken! Heb alle mogelijke dingen gedaan om ze te krijgen. Het was al een ellende om ze bij elkaar te krijgen toen ik een jaar of 13 was, nu 15 jaar geleden. Ze zijn niet meer te koop als nieuw.

Het is een serie van 4 x 3 boeken. De serie die jij bedoelt is de laatste serie. Ze zijn geschreven door Brian Jacques.

Serie 1: Met moswoud.
Boek 1: De koningin van duizend ogen
Boek 2: De weg naar de vuurberg
Boek 3: De Afrekening

De eerste serie gaat over Martin de krijger. Die het moswoud gaat bevrijden van een dictatuur en daarmee de aanzet geeft tot het bouwen van abdij de roodburcht.

Serie 2: Mariël
Boek 1: Het verlaten strand
Boek 2: Het oneindige bos
Boek 3: Eiland aardedood.

Deze serie staat eigenlijk behoorlijk los van de rest, en hoort er niet echt bij. Als je hem niet leest, mis je niets, en dat is bij de andere series wel het geval.

Serie 3: De Roodburcht
Boek 1: De aanval
boek 2: De zoektocht
boek 3: De krijger

In deze serie word abdij de Roodburcht aangevallen. En wil een jonge muis (matthijs) zijn thuis verdedigen. Hij is een achter achter kleinkind van Martin de krijger. Hij gaat op zoek naar Martin's zwaard.

Serie 4: Het zuidland
Boek 1: Slagar de wrede
Boek 2: De kloof
boek 3: Malkariss

In deze serie is Matthijs volwassen en heeft hij een zoon Mattimeo. Mattimeo en zijn vriendjes worden ontvoerd door een vos en zijn bende. Matthijs gaat er achteraan met een stel vrienden.

De scene met de grot waar jij het over hebt, is aan het eind van boek 1. Als Matthijs en zijn vrienden een grot in rennen, laat Slager deze instorten en zitten ze gevangen.

De boeken zijn trouwens niet heel dik, tussen 140 en 180 blz.
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Helemaal bedankt, volgens mij is dit het ja. Super! De boeken leken waarschijnlijk dik omdat ik nog klein was ;)
Ritsuka
11 jaar geleden
Op bol.com zijn ze in het Engels te koop :) http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/Brian+jacques/Nty/1/N/1283+1285+5260+7373+8299/sc/books_all/index.html
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik was er zelf vroeger (en nu stiekem ook nog) helemaal weg van :-) Was weer eens een ander soort verhaal dan anders.
Ritsuka
11 jaar geleden
Bedankt voor je hulp, ik heb wat boeken besteld op bol.com :)