Wat zou de titel zijn van een boek over een meisje dat trouwt met een Australische schapenboer in de 19e eeuw?

Volgens mij 19e Eeuw. Jong meisje (Brits?) trouwt met Australische schapenboer. Man is vaak in Europa om de wol te verkopen en zij laat die boerderij enorm groeien in al die jaren dat hij afwezig is. Ze wordt ook nog verliefd op de dorpsdokter en krijgt volgens mij ook een buitenechtelijk kind uiteindelijk.
Jammer genoeg weet ik niks meer van de auteur, namen hoofdpersonen o.i.d. maar ik vond het zó'n mooi boek. Wil het héél graag nog eens lezen.

4 weken geleden
2.4K
Amadea
4 weken geleden
Mogelijk bedoel je één van de boeken die werden geschreven door van Tamara McKinley.
Neline
4 weken geleden
Die heb ik bekeken maar de omschrijvingen op de achterkant lijken het nét niet te zijn. Toch bedankt.
Antoni
4 weken geleden
@Neline, weet je misschien nog wel of de auteur Amerikaans of Engels was, of toch 'gewoon' Nederlands? Was het boek dat je hebt gelezen in het Engels of in het Nederlands?
ronron1212
4 weken geleden
@Antoni boeken worden nog al eens vertaald.
Neline
4 weken geleden
@Antoni, ik heb 'm in t Nederlands gelezen. Maar geen idee of het een vertaling was
KleinDuimpje
3 weken geleden
Is het misschien:
Sarah Lark- Het land van belofte.
Boek is van 2012.
En, de gouvernante reist mee naar Nieuw Zeeland (niet Australië) om te trouwen met een schapenboer aldaar…..
Neline
3 weken geleden
Bedankt KleinDuimpje, deze is in mijn zoektocht ook voorbij gekomen, maar afgestreept. 2012 is ook te recent, het is minstens 15 jaar geleden namelijk.
Advraag
2 weken geleden
Hoi Neline ik heb het: Barbara Bickmore Waar de hotrzon wacht

Antwoorden (1)

Ik weet het zeker: Barbara Bickmore Waar de horizon wacht
Hallie Thomas Wordt per brief uitgenodigd door Chad Morgan om naar Australië te komen en met hem te trouwen. Op de zeereis krijgt Hallie een blindedarmontsteking en wordt geopereerd door een gedeporteerde arts Tristan Faulkner. Na aankomst in Australië blijven ze elkaar ontmoeten
3 weken geleden
Neline
5 dagen geleden
Jaaaaa ik heb 'm besteld en ben nu aan het lezen. HEERLIJK dank je wel!
Antoni
4 dagen geleden
Het heeft even geduurd, maar het is toch gevonden! Een duimpje omhoog voor dit antwoord! Super!