Hoe heet dat boek over een man die gaat werken, maar dat er in de middag bij thuiskomst enkele jaren voorbij zijn gegaan?

Het verhaal gaat over een man die 's morgens naar zijn werk gaat maar bij thuiskomst, na een hele dag werken, blijkt dat er enkele jaren voorbij zijn gegaan. En er wonen andere mensen in zijn woning.

een jaar geleden
1.4K
Amadea
een jaar geleden
Origineel Nederlands of een vertaling? Van hoeveel jaar geleden ongeveer? Betreft het science fiction, thriller of psychologische roman?
ZoekBoek
een jaar geleden
Ik heb het boek meer dan 40 jaar geleden gelezen. Meer kan ik je helaas niet vertellen.
Amadea
een jaar geleden
'k Heb wel een vergelijkbaar boek gevonden, een literaire thriller. Maar daarin speelt een vrouw de hoofdrol: "Ons huis" van Louise Candlish. Als Fiona Lawson op een dag thuiskomt ziet ze dat er een verhuiswagen voor haar woning staat, en dat onbekende mensen spullen naar binnen aan het brengen zijn.
Antoni
een jaar geleden
@ZoekBoek, misschien is het een verhaal of boek van Stephen King? Hij is bekend van de thrillers waarin onopvallende personages worden ondergedompeld in toenemend beangstigende situaties.

Antwoorden (1)

Het boek heet "De tijdreiziger" van H.G. Wells. Het verhaal gaat over een man die een machine heeft uitgevonden waarmee hij door de tijd kan reizen. Wanneer hij terugkeert naar zijn huis, merkt hij dat er jaren voorbij zijn gegaan.
9 maanden geleden