Is de Nederlandse of de Engelse versie van ‘Het ontstaan van de tijd’ de originele versie?

Dit boek is zowel in het Nederlands als Engejs beschikbaar, en geschreven door de Belgische hoogleraar Thomas Hertog. Maar gezien het onderwerp en de achtergrond (de schrijver werkte samen met Stephen Hawking) zou dit boek best oorspronkelijk in het Engeks geschreven kunnen zijn.

11 maanden geleden
2.8K
SimonV
11 maanden geleden
Ik begrijp je vraag: het boek verscheen meteen in 25 talen.
https://www.tijd.be/ondernemen/defensie-ruimtevaart/kosmoloog-thomas-hertog-we-moeten-de-fundamenten-van-de-fysica-herzien/10449961.html

Het beste antwoord

De originele versie is de Engelse. Vertaling van "On the origin of time".
Het boek is door Hartog zelf vertaald.
Hartog schreef zijn boeken in het Engels. Zoals ook
"A Brief History of Time", in het Nederlands vertaald als "Het heelal".

Edit: Hartog = Hertog.
Toegevoegd op 4 juni 2023 12:02: bron
SimonV
11 maanden geleden