Welke boek zou ik moeten kiezen voor Engels (5 havo niveau)

Beste,

Voor Engels moet ik een boek lezen die te maken heeft met de thema van mijn vorige boek (keuze).
Ik had als boek toen ''Pearl Abraham - The Romance Reader''. Deze ging over een joods meisje dat opgroeide in Amerika. (Thema van het boek, religie, gezin, familie).

Welke boek zou ik nu voor engels moeten gaan kiezen, die ongeveer op dit boek lijkt qua thema??

HEEEL ERG BEDANKT!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (6)

Dan kan ik een boek van Chaim Potok aanbevelen. Bijvoorbeeld "The Chosen".
In de gemeenschap van chassidische joden in de wijk Brooklyn in New York is Danny Saunders, zoon van de rabbi, voorbestemd om zijn vader op te volgen. Danny's vriend Reuven, uit een minder strikt joods milieu, vertegenwoordigt voor Danny de 'vrije wereld'. Uiteindelijk maakt Danny zich los van zijn milieu en gaat psychologie studeren.
Amadea
13 jaar geleden
Wat dacht je van After This, van Alice McDermott.

http://www.amazon.com/After-This-Novel-Alice-McDermott/dp/0374168091

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.nytimes.com/2006/09/10/books/review/gray.html

Toegevoegd na 2 minuten:
After This is a 2006 novel by award-winning American author Alice McDermott.

The novel follows a working-class American family who reside on Long Island, New York and their four children, who are enduring their own experiences during the times of the sexual revolution. It is set during the mid-20th century, a time after the end of World War II, but before the presidency of Richard Nixon.

Toegevoegd na 2 minuten:
The book is set on Long Island, New York, shortly after the ending of World War II. Mary Rose, a lonely, thirty-year-old woman with the responsibility of looking after her father and brother, leaves Church on an April day in the 1940s. She goes to a Schrafft's outlet and becomes acquainted with a man there ordering food. When she sees him there the next day, the pair begin dating and eventually marry. Together, they have four children. Their first three children, Jacob, Michael, and Annie live with their parents in an Irish-Catholic community on Long Island.

Their fourth child, Clare, is delivered by a neighbor of the family in the lounge of their house as a hurricane is heading towards the Eastern Seaboard. The book follows the family through the 1960s and 1970s, as the children enter adolescence and discover themselves during the changing times of the 1960s and the Sexual Revolution. The Keane children, on entering early adulthood, begin to break away from their family and religious backgrounds. Jacob, the eldest child, serves in Vietnam and is killed in the French trenches.[5] Michael moves away from Long Island and goes to study in a college in northern New York, but later turns to sex and drugs.[5][6] Meanwhile, Annie, the bookworm of the family, leaves to study in England, but quickly changes her plans after meeting a man on a bus whom she likes. Claire, the youngest, returns from a summer vacation to her former Catholic high school, showing a changed personality and increased self-confidence.[6
rose
13 jaar geleden
Misschien kun je hier ook wat vinden?

http://www.scholieren.com/boekverslagen/literatuurlijst/?type=havo&vak=en

Je kunt daar ook zoeken op genre, dat is bij zoekactie misschien wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het een idee om Anne Frank in het engels te lezen? dan heb je ook joods meisje, gezin, familie als thema.
Het boek staat in ieder geval hoog aangeschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voor mijn havo lijst 2 jaar geleden een boek van Celia Rees gelezen: Witch Child.

Het gaat over een meisje, Mary, die na de executie van haar 'heidense' oma op de boot naar amerika wordt gezet omdat alle anders gelovigen in engeland vervolgd worden.
Ze gaat inwonen bij een oudere vrouw en andere mensen die ze op de boot heeft leren kennen maar haar verleden achtervolgd haar en wordt door haar nieuwe 'volk' toch als heks gezien. Mary moet zich heel rustig houden en misschien wel vluchten als ze de verkeerde keuzes maakt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hatchet, gaat over een jongen, wiens ouders gaan scheiden. Van Gary Paulsen, goed te lezen voor je niveau.