Wat is het doel van een proloog en een epiloog van een boek?

Ik las gisteren een boek waarin ik een proloog en een epiloog aantrof. Wat is hier het doel van?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (2)

Een proloog kun je zien als een inleiding op het boek, waarin kort kan staan waar het boek over gaat, eventueel met een overzicht van zaken die vooraf gegaan zijn aan hetgeen beschreven is in het boek.
De epiloog staat aan het einde van het boek, als een soort afsluiting van het boek. Vaak wordt hierin verteld wat er verder nog met de hoofdpersonen is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Meestal is het om het verhaal/ tekst beter te begrijpen omdat het dan meestal iets is wat in het verleden is gebeurd en dat kan dan belangrijk zijn voor een andere gebeurtenis bv een ontdekking

Toegevoegd na 31 seconden:
Ik denk dat het zo is