Bestaan er boeken voor jongens, die gaan over verkering (en alles wat daarmee te maken heeft)?

Ik ben een jongen van 16. Ik ben verliefd op een meisje. Nu zoek ik een boek over liefde voor jongens, maar het moet gaan over meisjes.

Ik zoek dus geen boek over seks, maar wel een boek over:

Hoe meisjes zijn.
hoe je het best kan vragen.
wat je vooral niet moet doen
ENZ.

Dus een informatief boek over verkering vrageb/hebben met een meisje, voor jongens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had deze vraag al eerder gesteld, maar ik moest hem opnieuw stellen

Antwoorden (3)

wat goed+1
dat je deze vraag stelt.

voor zover ik weet
is er geen boek...
ik ga wel even verder op zoek...

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk ook even hier
http://www.jip.org/lan/docs/sex_alg.html

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.leerlingen.com/liefde/vraaghet.php?date=2010-1
lijkt me ook zeer informatief...

Toegevoegd na 4 minuten:
en hier vindt je allerlei boeken over jouw item
http://www.google.nl/search?q=verkering%20enzo&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbs=bks:1&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wp

Toegevoegd na 5 minuten:
enne: wees lief voor jezelf
en voor haar!

suc6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk ook even hier
http://www.cjgbunschoten.nl/jongeren/thema27s/liefde-en-verkering-en-zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pagina doet het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, bij mij ook niet -meer. wat gek.
kijk even op die andere links....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kun je wat met die andere links??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die werken goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal ik doen (zie je toevoeging) nog een vraag: Kan ik als jongen zijnde ook een meisjes boek lezen met tips over liefde (wat dan meestal wel over verkering met jongens gaat) of is het meer aan te raden om juist extra informatie over hoe meiden zijn te lezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide. lijkt me een prima optie!
veel geluk in de liefde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die pagina doet het nog niet@
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer deze eens
http://www.cjgbunschoten.nl/jongeren/thema27s/liefde-en-verkering-en-zo...
werkt nu wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@draaideur: hopelijk heb je iets aan de andere antwoorden en de linken die het wel doen.
Zulke boeken zijn er wel. Er is een uitgeverij die zich speciaal met jeugdboeken op dit terrein bezighoudt, maar ik ben de naam vergeten.

Wat ik in mijn eerdere beantwoording al zei: ga gewoon eens naar de bibliotheek, zoek bij de onderwerpen: gezondheid en sexualiteit. Sexualiteit is een veel breder begrip dan alleen maar de lichamelijkheid, maar het is ook de aantrekkingskracht en de fantasie, de beleving van het verschil jongens-meisjes. In de jeugdbibliotheek is er mogelijk een categorie liefde.

Het is heel goed om te lezen. Je vergelijkt jouw gevoelens met die van anderen en leert alles beter onder woorden te brengen. Zelf heb ik er veel aan gehad. Maar de boeken die ik toen las.... ik weet niet, te traag, te omsluierd.
Kijk maar eens rond in de bibliotheek, je vindt vast iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar de bieb en lees een paar tina's
[evt. verstoppen in de donald duck :-) ]
Hierin vindt je heel veel informatie over hoe meisjes denken. en waar ze voor vallen. Vooral de 'hoe ben jij?' quizen zijn ERG informatief....

Oh!! Je bent 16 dan is de viva of de GIRLZZ een beter optie...