Bij welke literaire stroming past 'Een onschuldig meisje' van Bernlef het beste?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Erblin, om te herkennen bij welke literaire stroming een boek past, zul je moeten ontdekken wat de citeria zijn om tot een bepaalde stroming te horen.
Dus niet alleen het antwoord bv: "Het behoort tot de moderne Nederlandse literatuur", maar weten welke daarvoor de kenmerken zijn.
Moderne Nederlandse literatuur is niet voldoende om een stroming te benoemen, het is namelijk een verzamelnaam van álle stromingen van ná 1880.
Is onschuldig meisje een nostalgisch verhaal, gaat het erom dat leugens en bedrog interessanter zijn dan de waarheid of is het alleen maar een erotisch verhaal?
Is het een samenkomen van de realistische en structuralistische stroming.
Dat kun je alleen ontdekken door het boek zelf helemaal te lezen en dan zelf je eigen mening te vormen. Dat wordt dan jouw mening.

Antwoorden (1)

Ik zou het boek "een onschuldig meisje' niet eens een literair product willen noemen. Het is gewoon een voorspelbare roman, geschreven door Bernlev (Hendrik Jan Marsman) die hiermee zijn literaire productie afsluit. Hij heeft onnoemelijk veel en prachtige proza geschreven, maar zijn laatste boek was niet het Beste Boek.
Moet je toch een stroming kiezen dan is het gewoon Moderne Nederlandse Literatuur

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog liever noem ik het Populaire Nederlandse literatuur