Bij welke literaire stroming past Dubbelspel van F.M. Arion het beste?

Ik heb geprobeerd dit boek te plaatsen in een stroming, alleen hier kwam ik niet helemaal uit. Ik weet verder wel dat het een sociaal-psychologische roman is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
sociaal-psychologisch zou ik niet voor kiezen. De kleine Amerikaan neemt de gedaante aan van een professor in de psychologie, maar de roman zelf vind ik eerder een sociaal-economisch-politieke roman.
Hier een site uit 2006 met een kort interview met Frank Martinus Arion. (Misschien ken je de site al).
http://www.mareonline.nl/0607/08/10.html

Antwoorden (1)

Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vreemd eigenlijk dat de stroming steeds Moderne Nederlandse literatuur wordt genoemd.
Nederlands-Antilliaanse literatuur is echt anders
Nou praat iedereen elkaar natuurlijk wel na.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
polylinguale literatuur- een aspect dat tot de wezenlijke kenmerken van de Antilliaanse literatuur, maar ook van de Antilliaanse cultuur behoort
http://www.dbnl.org/tekst/_nee003196601_01/_nee003196601_01_0204.php